۳- آموزش برنامه نویسی در یونیتی – حلقه ها

درود

۳- آموزش برنامه نویسی در یونیتی – حلقه ها | با قسمت سوم آموزش برنامه نویسی در یونیتی در خدمت شما هستیم. در این قسمت قصد داریم نحوه ی کار کردن با حلقه ها در یونیتی رو به شما آموزش بدیم.

حلقه به این صورت هستش که یه دستوری اینقدر اجرا میشه تا زمانی که شرطی که ما براش برقرار کردیم از بین بره. همچنین توی بازی ها هم خیلی کاربرد داره مخصوصا برای استفاده از آرایه ها و لیست ها.( در مورد اینها در قسمت های بعد توضیح خواهم داد)

در این قسمت من سعی کردم همه ی ۴ نوع حلقه رو به شما توضیح بدم و برای هرکدومشون هم یه مثال زدم. انواع حلقه ها عبارتند از :

  • doWhile Loop
  • While Loop
  • For Loop
  • Foreach Loop

امیدوارم که از این قسمت هم راضی باشید و هرگونه سوال یا نظر در مورد آموزش دارید از قسمت نظرات و یا تماس با ما با بنده در میان بگذارید.

کد های استفاده شده ار آموزش :

doWhile Loop
[php]
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class DoWhileLoopCode : MonoBehaviour {

void Start()
{
DoWhileLoopVoid();
}

void DoWhileLoopVoid()
{
bool CanRun = false;

do
{
print("Salam!");
}while(CanRun == true);
}
}

[/php]
While Loop
[php]
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class WhileLoopCode : MonoBehaviour {

void Start()
{
WhileLoopVoid();
}

void WhileLoopVoid()
{
int Score = 20;

while(Score>=10)
{
print(" Shoma Ghabool Shodid");
Score–;
}
}
}
[/php]
For Loop
[php]
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ForLoopCode : MonoBehaviour {

void Start()
{
ForLoopVoid();
}

void ForLoopVoid()
{
int numComputer = 3;

for(int i=0; i<numComputer; i++)
{
print("Tedade Computer ha " + i + " Ast");
}
}

}
[/php]
Foreach Loop
[php]
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class ForeachLoopCode : MonoBehaviour {

void Start()
{
ForeachLoopVoid();
}

void ForeachLoopVoid()
{
int[] myInt = new int[4];

myInt[0] = 20;
myInt[1] = 25;
myInt[2] = 5;
myInt[3] = 2;

foreach(int i in myInt)
{
print("Shomare Man:" + i + "Ast");
}
}
}
[/php]
لینک : دانلود

حجم : ۲۴ مگابایت

مدت زمان آموزش : ۱۱ دقیقه و ۱۳ ثانیه

با تشکر

نویسنده مطلب: کاوه شاهدی

کاوه شاهدی هستم. تقریبا چهار ساله که بازی سازی می کنم و عضو تیم هنرهای پیکسلی هستم... کلا کار با کامپیوتر و بازی سازی رو خیلی دوست دارم. امیدوارم که از مطالبم راضی باشید!

24 دیدگاه در “۳- آموزش برنامه نویسی در یونیتی – حلقه ها

  • hamed

    (تیر ۵, ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷)

    مرسی عالی بود فقط خیلی دیر شد اگه میشه زودتر بزارید ممنون

    • کاوه شاهدی

      (تیر ۵, ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳)

      درود
      ممنون دوست عزیز بابت نظرتون… چشم سعی میشه زودتر قرار داده شه قسمت بعدی.
      با تشکر

  • علی

    (تیر ۵, ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵)

    سلام کاوه
    مرسی بابت اموزش
    یه سوال
    اول فیلم چجوری این prolearning.ir به این خوشگلی میاد ؟
    با چه نرم افزار این کار کردی ؟

    • کاوه شاهدی

      (تیر ۵, ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳)

      درود
      علی جان این یه Intro هستش که یکی از اعضای تیم با نرم افزار Adobe After Effects طراحی کرده.
      با تشکر

  • زانیار (ازاد)

    (تیر ۱۵, ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱)

    سلام قای شاهدی خیلی ممنون خیلی ید گرفتم لطفا جواب سوالم رو درر بخش ۱ بدید

    • کاوه شاهدی

      (تیر ۱۵, ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱)

      درود
      ممنون دوست عزیز بابت نظر.
      با تشکر

  • اسماعیل

    (تیر ۲۴, ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵)

    خیلی ممنون فقط یک سوال لوپ ها برای چی استفاده میشند ؟
    با تشکر

    • کاوه شاهدی

      (تیر ۲۴, ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲)

      درود
      بیشتر واسه جاهایی استفاده میشه که بخوایم از یک دستور روی چند تا آبجکت استفاده کنیم… یعنی از آرایه ها و یا لیست ها استفاده کنیم. البته کاربرد ها دیگری هم داره؛ مثال برای چک کردم اینکه یه شرط برقرار هستش تا هر زمانی و …
      با تشکر

  • حامد

    (مرداد ۴, ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳)

    دمتون گرم،استفاده کردیم

    • کاوه شاهدی

      (مرداد ۵, ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷)

      درود
      ممنون از نظرتون.
      با تشکر

  • محمد رضا

    (مرداد ۱۷, ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱)

    سلام
    کاردتون حرف نداره فقط اگه میشه ادامه بدید
    خیلی ممنون میشم از لطفتون
    باتشکر.

    • کاوه شاهدی

      (مرداد ۱۹, ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹)

      درود
      ممنون دوست عزیز از نظرتون.
      با تشکر

  • حسن

    (شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰)

    بسیار عالی

    • کاوه شاهدی

      (شهریور ۲۷, ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲)

      درود
      ممنون دوست عزیز

  • فرشاد

    (مهر ۱۵, ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵)

    سلام بر شما دوست گرامی
    اموزشات و مطالب سایتتون واقعا عالیه
    یعنی هر سایتی رفتم واسه اموزش یونیتی پولی بود تا اینکه سایت شمارو پیدا کردم
    پکیج هاتونم عالیه حتما ادامه بدید
    واقعا محشره
    ممنون از سایت خوبتون

    • کاوه شاهدی

      (مهر ۱۶, ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵)

      درود
      خیلی ممنون دوست عزیز بابت نظر گرمتون

  • hamed

    (آذر ۲۲, ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱)

    سلام داداش میشه پکیج fantastic race car pack60روبزارید خیلی ممنونم

  • amin

    (بهمن ۱۵, ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۷)

    سلام خسته نباشید کارتون واقعا عالیه هیچ سایتی مثل سایت شما نیس هر سایتی میرم پکیج های یونیتی پولی هستن ولی شما رایگان گذاشتین آموزش برنامه نویسیتون هم حرف نداره بیصبرانه منتظر قسمت بعدی هستم دستتون درد نکنه سایت شما رو حتما به دوستام معرفی میکنم

    • کاوه شاهدی

      (فروردین ۱, ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲)

      درود
      ممنون دوست عزیز نظر لطفتونه…

  • مهدی 8

    (شهریور ۵, ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹)

    سلام من یه مدل ساختم ولی کارکتر از داخلش رد میشه باید چی کار کنم که رد نشه تو برنامه metasequoia درست کردم ممنون میشم جواب بدید؟؟؟

    • کاوه شاهدی

      (شهریور ۲۵, ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵)

      درود
      دوست عزیز میتونید به جسم کلایدر بدید. برای کاراکتر میتونید کپسول کلایدر استفاده کنید.
      با تشکر

  • فرشاد

    (آبان ۲۸, ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸)

    سلام
    واقعا دست تون درد نکنه خیلی این سایت علیه بخصوص اموزش ها و پکیچ هاا خیلی ازتون ممنون

  • محمد

    (آذر ۱۳, ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳)

    سلام خسته نباشید
    چرا ادامه آموزش رو ندادین

  • طراحی سایت مشهد

    (بهمن ۶, ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹)

    اقا دستتون درد نکنه خسته نباشید عالیییی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *